UNIQLO når japansk bliver genialt
Japansk modetøj med international success
Måske kender du ikke dette japanske mærke. Men hvis ikke, så er det på tide. Japansk mode med funktionalitet og pasform på grænsen af klassisk men totalt trendy og funktionelt.
UNIQLO var den første virksomhed i Japan som etablerede en SPA (speciel butikforhandler af Private label Apparel) model, som omfatter alle faser af virksomheden - fra design og produktion til det endelige salg. Ved løbende at forbedre sin SPA model adskiller UNIQLO sig fra andre virksomheder ved at udvikle unikke produkter ved hurtigt at foretage justeringer i produktionen og det afspejler de nyeste salgstendenser. SPA modellen er årsagen til, at UNIQLO kan tilbyde høj kvalitesttøj til rimelige priser.
Alle dunjakkerne fås i en række forskellige farver, både neutrale og friske farver. Herremodellen “Ultra Light Parka” har, som den eneste model, to-farvede udgaver.
Jakkerne kan købes på:
http://www.uniqlo.com/uk
Men kæden kan tilbyde en bred vifte af tøj til mænd i alle aldre i den klassiske genre.
Efterfølgende blev de fleste butikker til 800 kvadratmeter, og derefter blev fokus på at åbne storformat butikker på 1.600 kvadratmeter.
I efteråret 2001 begyndte UNIQLO at ekspanderer internationalt, men begyndte først at åbne globale flagship stores for alvor fra 2006. I august 2012, var omkring 20% af butikkerne - stort format butikker på hele 1600 kvadratmeter.
Salget fra UNIQLO Japan Online Store udgjorde ¥ 14600000000, eller 3,7% af det samlede salg i 2012.
I første halvdel af 2013 blev der tilbudt online-salg i Kina, Taiwan, Sydkorea, England og USA.
En butik som er værd at besøge, hvis du skulle støde på den på rejser i udlandet. Hvis ikke for at købe tøj, så for at indsnuse stemningen, hvor Japansk perfektionisme bliver blandet med vestlig mode.
Moderedaktionen
Synes godt om modesektionen.dk | Del artiklen | |