Moderigtigt budskab.

Flere danske modefolk og designere er blevet en del af modeugens fundament!



3. februar, 2011 - kl. 08:30
Forfatter:


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Den længe ventede modeuge med alt hvad det indebærer, har (endelig) indtaget hovedstaden. Kalenderen er proppet med modemesser, modeshows, og gadefester i stor stil. Hovedstaden har ladet tiden gå i stå og vent blikket mod 2011’s kommende A/W kollektion. Designere, indkøbere, og modeskribenter fra hele verden samles i denne uge under samme tag. Ikke bare for at nyde al den overdådige champagne (som altid er et uundværligt supplement til mode), men for at overværer de Danske og Skandinaviske designeres bud på A/W moden 2011.

Dansk/skandinavisk design er blevet en del den internationale modeverden(den inderste cirkel) og er med til at påvirke den. Vores designere har skabt modehuse i den helt rigtige kategori, som vi kender fra Italien og Frankrig. De er ikke bare hoppet med på vognen eller trådt i de internationale modehuses fodspor. De har skabt deres eget unikke modeimperium, deres egen individuelle stilart i en klasse for sig selv.
Copenhagen Fashion week er de danske designeres chance for, at brande sig selv og deres design, og for forsat at vise at vi er moderigtige, unikke og i en kategori for os selv. Utallige event, kampagner og sponsorater bliver sat i værk, for at få det hele til at lykkes og for at sprede budskabet til alle verdenshjørner.

Modeskabere har i årtier haft et budskab, brandet sig selv på utallige måder, kørt utallige af kampagner og sat deres navn i forbindelse med noget vi dødelige har kunnet relatere til.

Udenlandske designere som den ekstravagante og kunstneriske sko designer Manolo Blahnik har gjort det. Den særprægede modeskaber Karl Lagerfeld har gjort det og siden er en stor del af modeverdenens dygtigste designere også sat deres navn i forbindelse med den mest særprægede og uforståelige (mode)kampagne jeg nogensinde har set. ”Coca Cola light bliver moderigtig” eller ”Coca Colas tribute to fashion” kampagnen, hvor forskellige designere har sat deres navn og design på en Coca Cola light flaske. Forståelsen for, at modens eller designerens budskab skal ud til så mange som muligt er der selvfølgelig, men trænger budskabet igennem, når det er placeret på et objekt som de fleste mennesker har adgang til dagligt og desuden tager forgivet?
Danske og Skandinaviske designere virker derimod mere bevidste og formår at få budskabet ud, når de brander sig selv og deres design, eller sætter deres navn i forbindelse med events, velgørenhed, kampagner eller sponsorater. Her er de danske modeuger i fokus, som den ultimative chance for branding, kampagner, sponsorater eller omtale.

Flere danske designere og modefolk er så involveret i modeugen, at de er blevet en del af fundamentet. Den danske design/pels virksomhed Kopenhagen Fur, har taget pladsen som hovedsponsor af Copenghagen Fashion Week og størstedelen af landets medier dækker modeugen, fra alle tænkelige vinkler. Modeskribenter fra online magasiner, modemagasiner og modeblogs arbejder på højtryk mens modeugen står på. Netop for at sprede budskabet, skabe opmærksomhed om hele eventet, men også for at brande sig selv som modeskribent/modeblogger og medie. Vi kæmper for at få vores ”stykke af kagen”, for at få budskabet ud til alle verdenshjørner og for at skabe opmærksomhed omkring os selv og vores medie! Og vores redaktion er ingen undtagelse. Vi giver vores skæve vinkel på mode ugen. Vi viser det moderigtige ansigt udadtil. Vi oplever modeugen på gadeplan og giver jer et udsnit af årets A/W kollektionen. Har du nogen ide om hvad moderigtig efterårs/vinter påklædning anno 2011 er, eller venter du også i spænding på designernes bud?
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Følg på:

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen