Les Deux: De seneste to
- et blik ind i hovedet på to unge iværksættere
Bag tøjmærket Les Deux står de to unge danske iværksættere Andreas Von Der Heide og Virgil Nicholas.
Bløde stoffer og fede rides
Foretagendet er nyt (grundlagt i efteråret 2009), og det var såmænd også disse to gutter og Les Deux, der stod for at skyde Københavns modeuge i gang i starten af august denne sommer. Festlighederne fandt sted på Toldboden i samme by med fri Martini-bar og sprød sax. Desuden er Kristoffer Haapenen med under overfladen som finansmand og sælger.
Hvis man spørger dem, hvad det fedeste aspekt i forbindelse med at være bagmændene bag et, i særdeleshed, opkommende brand, svarer de nok, at det er de biler (BMW Mini Cooper Clubman, Audi A1 Sportsline, limousiner i form af A5 og A6 og ikke mindst en Porsche Cayenne), man får lov at køre rundt i, når der skal promoveres. Men der hviler en langt større seriøsitet under vesten.
Det er nemlig blandingen af de tos forskellige baggrunde, der manifesterer sig i det, som det hele handler om. Nemlig tøjet, som kan tjekkes ud her
Bløde stoffer og fede rides
Foretagendet er nyt (grundlagt i efteråret 2009), og det var såmænd også disse to gutter og Les Deux, der stod for at skyde Københavns modeuge i gang i starten af august denne sommer. Festlighederne fandt sted på Toldboden i samme by med fri Martini-bar og sprød sax. Desuden er Kristoffer Haapenen med under overfladen som finansmand og sælger.
Hvis man spørger dem, hvad det fedeste aspekt i forbindelse med at være bagmændene bag et, i særdeleshed, opkommende brand, svarer de nok, at det er de biler (BMW Mini Cooper Clubman, Audi A1 Sportsline, limousiner i form af A5 og A6 og ikke mindst en Porsche Cayenne), man får lov at køre rundt i, når der skal promoveres. Men der hviler en langt større seriøsitet under vesten.
Det er nemlig blandingen af de tos forskellige baggrunde, der manifesterer sig i det, som det hele handler om. Nemlig tøjet, som kan tjekkes ud her
Les Deux
Vi tog en snak med Les Deux, hvad det hele egentlig handler om. Andreas Von Der Heide svarer:
To unge mænd, et tøjmærke - hvordan opstod ideen?
"Ideen opstod, da Virgil og jeg mødte hinanden. Virgil er en typisk gadedreng, og jeg en lidt mere konservativ knægt. Virgil havde lavet en hvid t-shirt med nogle amerikanske logoer, som jeg mente kunne sælges til alle slags typer. Der startede ideen med at forene gadedrengene med de mere konservative boys. Vores hjerter banker som entreprenører, så vi slog hovederne sammen."
Hvor er Les Deux om 5 år?
"Om 5 år bliver L2 solgt over hele Europa samt New York og har en gennemgående kollektion, der ikke bryder med vores grundlæggende ide om at skabe tøj til gadedrengen og den konservative, klassiske fyr."
Hvad kan vi forvente af kommende kollektioner?
"At vi udvikler os. Men vi vil holde fast i den grundlæggende idé. Der vil være fokus på at finde tilbage til rødderne med fokus på at hjælpe hele samfundet. Skabe tøj der er bæredygtigt og som følger tidens trend med gennemgående L2 tvist! Tøj og stil hvor folk tænker at dette må de eje. Derudover vil vi skabe flere kreationer, men stadig som limited editions. Så man skal være hurtig for at få fat i vores tøj. Denne sommer havde vi udsolgt efter to måneder, og folk må vente."
Kan man score i jeres tøj?
"Det lykkedes mig at score og flytte sammen med min lærer/advokat på universitet, som er syv år ældre end mig. Så der er gode chancer," bliver der kommenteret med en smiley der, hvis min computer ellers var i stand til at frembringe sådanne effekter, ville blinke som et stroboskoplys.
Laver sådan et par rappe drenge noget ved siden af?
"Virgil læser på CBA, og jeg læser Jura ved KU."
Bonusinfo?
"Vi laver også konceptudvikling for firmaer, hvor vi skaber tøj som udtrykker det enkelte firma. Joe & the Juice koncernen var de første, der benyttede sig af os. Næste mål hedder Novasol.
Seneste skud på stammen er, at vi skal holde et lille foredrag for blandt andet Harvard-studerende, som er i DK på udveksling.
Med et frisk pust i modebranchen herhjemme er Les Deux stigende og fremadbrusende og vi kan vist godt spå dem en interessant fremtid. Den nyeste kollektion fra Les Deux lægger vægt på leg og bærer navnet Boys Will Be Boys.
To unge mænd, et tøjmærke - hvordan opstod ideen?
"Ideen opstod, da Virgil og jeg mødte hinanden. Virgil er en typisk gadedreng, og jeg en lidt mere konservativ knægt. Virgil havde lavet en hvid t-shirt med nogle amerikanske logoer, som jeg mente kunne sælges til alle slags typer. Der startede ideen med at forene gadedrengene med de mere konservative boys. Vores hjerter banker som entreprenører, så vi slog hovederne sammen."
Hvor er Les Deux om 5 år?
"Om 5 år bliver L2 solgt over hele Europa samt New York og har en gennemgående kollektion, der ikke bryder med vores grundlæggende ide om at skabe tøj til gadedrengen og den konservative, klassiske fyr."
Hvad kan vi forvente af kommende kollektioner?
"At vi udvikler os. Men vi vil holde fast i den grundlæggende idé. Der vil være fokus på at finde tilbage til rødderne med fokus på at hjælpe hele samfundet. Skabe tøj der er bæredygtigt og som følger tidens trend med gennemgående L2 tvist! Tøj og stil hvor folk tænker at dette må de eje. Derudover vil vi skabe flere kreationer, men stadig som limited editions. Så man skal være hurtig for at få fat i vores tøj. Denne sommer havde vi udsolgt efter to måneder, og folk må vente."
Kan man score i jeres tøj?
"Det lykkedes mig at score og flytte sammen med min lærer/advokat på universitet, som er syv år ældre end mig. Så der er gode chancer," bliver der kommenteret med en smiley der, hvis min computer ellers var i stand til at frembringe sådanne effekter, ville blinke som et stroboskoplys.
Laver sådan et par rappe drenge noget ved siden af?
"Virgil læser på CBA, og jeg læser Jura ved KU."
Bonusinfo?
"Vi laver også konceptudvikling for firmaer, hvor vi skaber tøj som udtrykker det enkelte firma. Joe & the Juice koncernen var de første, der benyttede sig af os. Næste mål hedder Novasol.
Seneste skud på stammen er, at vi skal holde et lille foredrag for blandt andet Harvard-studerende, som er i DK på udveksling.
Med et frisk pust i modebranchen herhjemme er Les Deux stigende og fremadbrusende og vi kan vist godt spå dem en interessant fremtid. Den nyeste kollektion fra Les Deux lægger vægt på leg og bærer navnet Boys Will Be Boys.
Les Deux
Mere information kanrekvireres på deres egen Facebookside, hvor man ligeså kan følge med i udviklingen, nyheder og andre godter - eksempelvis invitationer til arrangementer - ved at trykke på den famøse "synes godt om"-knap.
Synes godt om modesektionen.dk | Del artiklen | |