Daniel Wellington ure hitter massivt





26. januar, 2016 - kl. 11:49
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Når man taler om ure, er det nærliggende at fokusere på de gamle drenge i branchen såsom Rolex, Breitling og Omega. Og bevares, det er da såmænd også nogle fine klokkeværker, disse producenter spytter ud, men vi vil hellere se på en af de lidt nyere drenge i klassen, nemlig Daniel Wellington.

Ikke så meget p..!

Daniel Wellington ure er ikke i samme omfang udbredt som hverken Rolex eller omega ure, men der er meget der tyder på, at Daniel Wellington godt kan gå hen og opnå samme kendisfaktor. I hvert fald er der godt gang i salget af netop Daniel Wellington ure, og det forstår vi godt.

Daniel Wellington ure udemærker sig nemlig ved, at være hvad det er; ure. Kun ure. Ikke så meget hokus pokus og smarte features, der kan snakke med din iPhone og fortælle om der er tikket nye sms’er ind eller ej. Nej, Daniel Wellington ure er, i modsætning til de fleste konkurrenter, straight up og ind til benet, ure. 

 

Historien bag Daniel Wellington

Navnet Daniel Wellington, klinger ikke just Svensk – og det er for så vidt heller ikke, men det er dog et svensk firma. Historien er, at DW’s grundlægger, svenskeren Filip Tysander, for et par år siden var en tur rundt i den store vide verden. I løbet af sin rejse, mødte Filip en velhavende engelsk herre, der bar sig selv på særdeles selvsikker manér. I dag ville man sige, at manden havde swag. Filip Tysander faldt i snak med den engelske mand, og blev fascineret af hans fortælling og af hans ur.

Den engelske herre, der i øvrigt hedder Daniel Wellington, bar nemlig et helt klassisk herreur med en patineret, nogle vil sige decideret slidt, nato-rem

Hvorvidt det var Wellingtons livshistorie eller i højere grad hans ur, der inspirerede Filip Tysander, melder historien ikke noget om, men under alle omstændigheder besluttede Tysander sig for, at blive ur producent, og opkalde sit firma efter sin nye engelske ven; Daniel Wellington.

 

Verden elsker Daniel Wellington ure

Med knap 2 millioner følgere fordelt på facebook og instagram, er der noget der tyder på, at Daniel Wellington ure er kommet for at blive. Men selvom stifteren givetvis har haft en ambition om at klare sig godt, tror vi ikke helt han var klar over 

præcis hvor godt det ville komme til at gå. Firmaet blev stiftet i 2011, hvor Filip Tysander investerede 15.000 USD (ca. 100.000 DKK), og bare 3 år senere, i 2014, blev der solgt over en million Daniel Wellington ure på verdensplan, hvilket indbragte 

virksomheden en omsætning på svimlende 70.000.000 USD, eller hvad der nogenlunde svarer til 480 mio. danske kroner.

 

Tallene taler for sig selv, og der kan vist næppe herske nogen tvivl om, hvorvidt Daniel Wellington ure har vundet folkets hjerter eller ej.

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Moderedaktionen Følg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen