Retro-ikoner bag ny duft

Steve Mcqueen lægger duft til ny duftserie



25. juni, 2013 - kl. 00:00
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

De legendariske Gulf-farver og berømte Steve McQueen-streger forenes i Danmarks mest maskuline duftserie, der skal få de danske mænd til igen at dufte af mand. Serien består af tre dufte og rammer de danske butikker i slutningen af juni.
I næste weekend valfarter racing-entusiaster fra hele Europa til den 90. udgave af Le Mans. Det dansk-besatte Aston Martin Gulf Racing-team er favoritter til at løbe med sejren efter de 24 hæsblæsende timer. Nu kan alle mænd, der elsker fart, collness og maskulinitet, få fingrene i en af de tre maskuline dufte.

Med Steve Mc Queen som frontfigur lancerer det ikoniske Gulf-brand nemlig en deodorantserie. Serien består af tre maskuline dufte med 24 timers holdbarhed - præcis nok til at holde sig velduftende under et Le Mans-løb.

Fra motorolie til stilobjekt til duft
Gulf begyndte at producere brændstof i 1901 og udviklede siden hen de bedste motorolier til kraftfulde racermotorer. Og i mere end 40 år har Team Gulf deltaget i Le Mans-racerløbet.  Gulfs stærke og legendariske orange og blå logo har i flere generationer været synonymt med motorsport, fart og maskulinitet, og brandet har i dag opnået en stor retro-værdi, som den nye generation af mænd i den grad har taget til sig.

Designet på de stilrene deodoranter er inspireret af tre ikoniske stilobjekter gennem tiden: Den originale Aston Martin 007 Gulf-bil, Steve McQueens Gulf Racing-dragt fra kultfilmen Le Mans fra1971 og det mest solgte Tag Heuer-ur nogensinde, Gulf Monaco Watch.

Direktør Henrik Olsson hos House of Scandinavia Care har længe haft en drøm om at give den maskuline mand et alternativ til de eksisterende dufte på markedet. En kvalitetsduft med en klar signalværdi, som ikke koster en formue. Henrik Olsson udtaler: ”Markedet for herredeodoranter er domineret af produkter, der signalerer sport, mode og sex. Men ingen af dem emmer så meget af maskulinitet som de tre Gulf-herredeodoranter, der lanceres i denne måned. Med disse effektive deodoranter, der garanterer friskhed i 24 timer, sætter Gulf for alvor maskuliniteten tilbage i førersædet”.
De tre dufte

GULF ORIGINAL
Inspireret af Team Gulfs klassiske orange og blå racerfarver, som vi genkender dem på bl.a. Porshe og Aston Martin til Le Mans. Den opløftende, ozonagtige duft har en akvatisk begyndelse, der udvikler sig med strejf af forfriskende koriander og mynte på en fyldig bund af cedertræ, egemos og moskus.

GULF LEGEND
Her er inspirationen hentet fra de berømte Le Mans-striber på ’The King of Cool’, Steve McQueen’s, racerdragt. Den forfriskende duft fra bergamot udvikler sig til en aromatisk og krydret duft af lavendel og geranium. Duftens bund er fuld af moskus og varme træsorter med et strejf af mos og patchouli.

GULF CLASSIC
Tag Heuers berømte Gulf Monaco-herreur med sit rå design i sort, stål, orange og blå er inspirationskilden. Duften er varm og orientalsk. Den starter friskt og citrusagtigt med bergamot og citron for siden at udvikle sig til en varm, maskulin duft med strejf af rosentræ og fyldig vetiver. Duften afrundes på en amber- og læderagtig bund med associationer til mos og vanilje.
Gulf deodorantserie kan købes i bl.a. Bilka og Føtex til en vejledende pris af: 49,95 kr.
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Moderedaktionen Følg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen