UNIQLO når japansk bliver genialt

Japansk modetøj med international success



14. september, 2013 - kl. 00:00
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Måske kender du ikke dette japanske mærke. Men hvis ikke, så er det på tide. Japansk mode med funktionalitet og pasform på grænsen af klassisk men totalt trendy og funktionelt.

UNIQLO var den første virksomhed i Japan som etablerede en SPA (speciel butikforhandler af Private label Apparel) model, som omfatter alle faser af virksomheden - fra design og produktion til det endelige salg. Ved løbende at forbedre sin SPA model adskiller UNIQLO sig fra andre virksomheder ved at udvikle unikke produkter ved hurtigt at foretage justeringer i produktionen og det afspejler de nyeste salgstendenser. SPA modellen  er årsagen til, at UNIQLO kan tilbyde høj kvalitesttøj til rimelige priser.

Måske har du i udlandet stiftet kendskab til de kendte letvægts dunjakker, som kan pakkes sammen til ingenting, men som varmer trods den lette vægt. Du kan vælge mellem høj hals (59,99 GBP) og hætte (59,99 GBP). Dunjakkerne vejer ca. 200 g.


Alle dunjakkerne fås i en række forskellige farver, både neutrale og friske farver. Herremodellen “Ultra Light Parka” har, som den eneste model, to-farvede udgaver.
Jakkerne kan købes på:

http://www.uniqlo.com/uk

Men kæden kan tilbyde en bred vifte af tøj til mænd i alle aldre i den klassiske genre.

Endnu kan du ikke shoppe i en fysisk butik her i Danmark, så indtil videre må du nøjes med at købe på nettet, men UNIQLO begyndte som en kæde af butikker med typiske butikker i ét plan på 500 kvadratmeter.

E
fterfølgende blev de fleste butikker til 800 kvadratmeter, og derefter blev fokus på at åbne storformat butikker på 1.600 kvadratmeter. 

I efteråret 2001 begyndte UNIQLO at ekspanderer internationalt, men begyndte først at åbne globale flagship stores for alvor fra 2006. I august 2012, var omkring 20% af butikkerne - stort format butikker på hele 1600 kvadratmeter.

Salget fra UNIQLO Japan Online Store udgjorde ¥ 14600000000, eller 3,7% af det samlede salg i 2012

I første halvdel af  2013 blev der tilbudt online-salg i Kina, Taiwan, Sydkorea, England og USA.

En butik som er værd at besøge, hvis du skulle støde på den på rejser i udlandet. Hvis ikke for at købe tøj, så for at indsnuse stemningen, hvor Japansk perfektionisme bliver blandet med vestlig mode.
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
ModeredaktionenFølg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dkDel artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen