Stilrene og feminine accessoires igennem 30 år





26. november, 2016 - kl. 13:07
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Den danske smykkedesigner virksomhed DYRBERG KERN A/S kan i forbindelse årsskiftet fejre 30 års jubilæum. En rejse der for Gitte Dyrberg og Henning Kern startede tilbage i 1987 i forbindelse med deres dimission fra Danmarks Designskolde.

Eventyret blev oprindeligt indledt i 1985, hvor Gitte Dyrberg og Henning Kern mødte hinanden på Danmarks Designskole. Under studietiden iværksatte de deres samarbejde med at designe en tøjkollektion til kvinder. Denne tøjkollektion blev under tiden suppleret med nogle smykker, som egentlig blot skulle have været et produkt til at komplementerer deres tøjdesign. Dog endte det med at blive dér, hvor passionen og interessen var størst.

Gitte Dyrberg og Henning Kern dimitterede fra Danmarks Designskole og startede deres virksomhed DYRBERG KERN. De fortsatte med at designe tøjkollektioner, men valgte i 1990 at stoppe produktionen af tøj, og i stedet fokusere 100 % på deres smykkekollektioner. Dette skulle være et resultat af at det var smykkerne som havde den største interesse, samtidig med at det var her passionen lå hos de to kreative direktører.

DYRBERG KERN’s smykkekollektioner blev lynhurtig en succes – både i Danmark og i resten af verdenen. I 1997 valgte stifterne derfor at flytte hele produktionen af smykkerne til de asiatiske lande, for at de selv kunne fokusere på salg, marketing og design af fremtidige kollektioner.

Efter 15 år med produktion i Kina valgte virksomheden dog at trække aktiviteterne ud af Kina. Dette blev besluttet for at rette blikket mod nærmarkederne, heriblandt deres kernemarked Danmark. I samme forbindelse indledte Gitte Dyrberg og Henning Kern et samarbejde med smykkefirmaet Maria Zabel Jewellery, som blev overtaget af DYRBERG KERN i 2015.

I dag er DYRBERG KERN et verdensomspændende brand, der i flere år er blevet nomineret som Gazellevirksomhed, hvilket er en pris der bliver tildelt virksomheder i Danmark som skaber vækst i omsætningen. DYRBERG KERN’s kollektioner af smykker tæller i dag et kæmpe udvalg af halskæder, armbånd, øreringe og urer. To gange om året lanceres nye kollektioner – forår og efterår, hvor virksomheden kommer med deres nyeste bud på smykker i både guld og sterling sølv. Kollektionerne er her typisk bestående af 120 smykker i mange forskellige kombinationer. De forstår især at henvende sig til en bred målgruppe – både på det stilmæssige, hvor der er et stort udvalg for den klassiske kvinde, som til kvinden der elsker krystal fra Swarovski – men også på prisen, hvor virksomheden tilbyder smykker i alle prisklasser.

 

Følger tidens trends indenfor smykker

Generelt set er DYRBERG KERN meget opmærksomme på at følge tidens trends indenfor stil og materialer. Der kommer hele tiden nye materialer på markedet – og tider skifter konstant omkring hvad der er populært. I dag er det marmor, som er tidens hotte materiale og både et hit i mode- og livsstilsbranchen. Virksomheden markerer blandt andet dette, ved deres nyeste smykkekollektion, hvor de benytter sig af marmor som materiale. Disse produkter kunne være en stensikker vinder under juletræet til jul.

 

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Moderedaktionen Følg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen