Roskilde Festival lancerer sin første kommercielle tøjkollektion sammen med hummel

Læs her



29. maj, 2014 - kl. 00:00
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Fra d. 9. maj 2014 og for første gang nogensinde præsenterer Roskilde Festival sit allerførste, dedikerede co-lab i form af en unisex tøjkollektion med tilhørende limited edition sneakers – designet i samarbejde med hummel. Kollektionen er en viderebygning af hummel og Roskilde Festivals i forvejen tætte samarbejde og fælles ’Orange Karma’ projekt, der for tredje år foldes ud op til og under årets Roskilde Festival under mottoet ”United to Change the World Through Sport and Music”. De to danske cool og upcoming musikere Slowolf – sanger og producer Andreas Asingh – og sangerinden Kill J er kampagneansigter samt ambassadører for kollektionen, som sælges eksklusivt i Samsøe & Samsøe.
 

Endnu mere orange karma

Roskilde Festival er verdenskendt for sin musik og sin særlige samlende ånd og sin store, der aktiveres på mange forskellige måder både op til, under og efter årets festival – der i år afholdes fra d. 29. juni – 6. juli 2014. Som noget helt nyt, lancerer festivalen d. 9. Maj 2014 sin allerførste tøjkollektion sammen med det internationalt kendte sport fashion brand hummel – der distribueres eksklusivt i 14 af fashion retail distributøren Samsøe & Samsøes butikker i Danmark.
 

Projektet er en viderebygning af Roskilde og hummels eksisterende karmaprojekt ’Orange Karma’, der op til og under årets festival forløses i et unikt forum af sportslige og musikalske oplevelser for festivalgæster og andre involverede – alt under det fælles motto ”United to Change the World Through Sport and Music” og med sjove og involverende aktiviteter fra organisationer som Sensational Street Soccer, Play 31 og Game.
 

Roskilde Festivals talskvinde Christina Bilde fortæller om samarbejdet og den nye kollektion:

”Hummel og Samsøe & Samsøe er begge stærke danske brands med internationalt perspektiv, der ikke er bange for at tænke nyt og anderledes. Vi er også glade for at bygge videre på vores Orange Karma-samarbejde, hvor vi blandt andet har støttet asylkvinder og arrangeret fodboldturneringer.”
 

Den ny kollektion

Kollektionen består af 10 forskellige sportsinspirerede styles – fordelt som henholdsvis fem herre- og fem damemodeller samt et par unisex hummel limited edition sneakers – en revitalisering af den klassiske 3S-hummel model fra 1991 i sort, grå og orange. Til herre fås en basket-inspireret tank i vendbar sort eller hvid mesh med ’14’ trykt på bagsiden. Derudover en bomulds t-shirt og sweatshirt med tonal karma print, et par tætsiddende sweat pants samt en nyfortolkning af hummels klassiske sportstrøje med karakteristiske orange vinkler.
 

Til kvinder er der en basket t-shirt i vendbar sort eller hvid mesh med ’14’ trykt på bagsiden. En hvid løshængende undertrøje med karma print, en sort sweatshirt med print, en hoodie og et par leggings med hummels klassiske humlebi- logo. Alle dele har påført et fælles og eksklusivt hummel og Roskilde Festival mærke, der symboliserer samarbejdet og forbindelsen til Orange Karma.
 

Kollektionen sælges eksklusivt i 14 af Samsøe & Samsøes butikker fra 9. maj 2014 samt på selve festivalen. Fra samme dato sælges en tilhørende limited edition af hummel ́s klassiske 3S sneaker eksklusivt hos Samsøe Samsøe og i udvalgte concept stores i Europa. Samtidig sælges en orange karma sportssko hos Sportsmaster i Danmark og Intersport i Tyskland. Alt salg er med til støtte de karma projekter som sportsorganisationerne Sensational, Play31 og Game har i henholdsvis Danmark og Sierra Leone.

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Moderedaktionen Følg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen