Oculus Rift er fremtiden for tøjkøb

Inden længe vil du kunne vende og dreje dine potentielle nye bukser hjemme foran skærmen, inden du køber dem på nettet.



11. april, 2014 - kl. 00:00
Forfatter:


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Forleden offentliggjorde Facebook, at de har købt firmaet Oculus, der producerer Virtual Reality-brillerne Oculus Rift.
Oculus Rift er egentlig udviklet mhp. at levere den ultimative 3D-oplevelse i forskellige actionspil, men med Facebooks overtagelse af selskabet er der langt større perspektiver for fremtiden.
Mark Zuckerberg forestiller sig, at man med Oculus Rift kan få virtuelle sæder på første række til store events, modtage undervisning i virtuelle auditorier, konsultere lægen hjemmefra og nok så vigtigt; vende og dreje varer, når man handler på nettet.

Se dine varer fra enhver vinkel

Der er ingen tvivl om, at nethandel er fremtiden (og nutiden) for den prisbevidste modetøjsinteresserede, men hidtil har der været en vis begrænsning i de som regel lidet flatterende 2D-billeder, vi har måtte bedømme vores potentielle indkøb ud fra.
Visse fremsynede butikker har givet os mulighed for en 360° visning, men det er intet at regne ift. selv at kunne bestemme, fra hvilken vinkel vi vil se varen.
Tænk også på muligheden af at kunne zoome ind på syninger og detaljer på varer, hvor du er en smule i tvivl om kvaliteten, eller på anden måde har behov for at se nærmere på noget, webshoppen egentlig helst ville være fri for, at du lagde mærke til.
Oculus Rift vil blive en uundværlig del af enhver netshoppetur, og det bliver kun endnu bedre, da næste skridt må være at få integreret en form for følefunktion, så vi også kan mærke på tekstilerne.

Oculus Rift er ingen skønhedsåbenbaring

En lille ulempe ift. den modemæssige værdi af Oculus Rift er designet af brillen selv.
Som sagt er den i første omgang udviklet til brug for gamere, og den er derfor hverken diskret, lækker eller på nogen måde smart.
Mest af alt ligner Oculus Rift noget fra en science fiction-film eller måske en klassisk dykkemaske, men da de fleste nok vil bruge brillerne alene hjemme i deres egen stue, er det forhåbentlig et problem, der er til at overse.
Efterhånden som virtual reality-brillerne vinder indpas i den almene befolkning, vil designerne nok også begynde at fokusere på en mere modemæssig lækker udførelse af brillerne, på samme måde som Google allerede har indgået samarbejde med folkene bag Ray-Ban mhp. designet af den kommende version af Google Glasses.
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Følg på:

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen