Let's talk about... den visuelle hipster!

Vi kan ikke komme uden om det.. Det nye stilbegreb ”visuel hipster” bliver mere og mere udbredt - på både gaden og i medierne.



23. juli, 2013 - kl. 00:00
Forfatter:


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Hipsterstilen har egentlig været udbredt i mange år rundt omkring i verden. Her er det dog egentlig kun de helt fanatiske omkring kulturen, der virkelig dyrker det på højt niveau. Hipsteren, som vi kender typen, går simpelthen all-in på alt hvad der angår stil, livsstil og kulturen knyttet til netop denne stiltype.
Den visuelle hipster når han er bedst
Men som sådan er det egentlig ikke så let at putte hipsteren i bås. De færreste vil nemlig karakteriseres som værende "sådan en", da deres attitude og ry er blevet nedgjort op gennem årene.

Deres stil er som en stor blandet pose bolsjer af forskellige farver, mønstrer og designs, men fælles for deres stil er en ting: det er kun fantasien der sætter grænser. Her til højre ses en gennemført hipster – om han udelukkende er visuel eller egentlig kører den hele vejen, er selvfølgelig svær at antage ud fra billedet - men det helt gennemførte look er der. 

Så tænker I måske: "jamen hvad er den konkrete forskel på en ”almindelig” hipster og den visuelle så?" Men så svært er det egentlig ikke at definere. Som det ligger i ordet ”visuel”, er det eneste, som en visuel hipster har til fælles med den oprindelige hipster er egentlig ”bare” det visuelle – altså det man kan se – som tøjstilen og gadgets.

Hvis du er virkelig hooked på at opnå det helt rigtige hipster-look, er fremgangsmåden egentlig ikke særlig kryptisk. Som sagt, skal der som udgangspunkt, kombineres en masse forskellige farver, mønstre, brands og designs.

De forskellige accesories for en ”rigitg” hipster er fx en cap i enten iøjnefaldende farve(r) eller et fremstående mønster. Et par store briller, en rygsæk og et stort vintage kamera om halsen er også sikre hits, hvis den gennemførte stil skal hives hjem. For at give det sidste pift, er det tatoveringer i old school og retro stil, som sætter prikken over i'et. Sømandstatoveringer i alle afskygninger - og jo mere udtværede jo bedre.

Wood Wood, Henrik Vibskov, Peter Jensen og Norse Projects vil være brands, som ofte ses båret af hipsters – selvfølgelig ikke kun hipsters, men de har mange designs, som passer perfekt ind i illustrationen om hipstertypen.
Hvis I vil vide mere om hipsterkulturen, kan I i dette indslag fra Go’ Morgen Danmark se og høre, hvad en hipster egentlig er for en type.
 
Hvordan har I det egentlig med den visuelle hipster? Er det for meget - eller for fedt at folk bare giver den gas?
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Følg på:

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen