KØBENHAVNS MODEUGE TILBAGE I ØKSNEHALLEN

Læs her hvorfor



18. maj, 2014 - kl. 00:00
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

De seneste sæsoner har Øksnehallen været okkuperet af en designmesse under modeugen, men nu er Københavns ultimativt smukkeste hal igen til rådighed for modebranchen. En mulighed VISION, der i fire sæsoner har haft hjemme Lokomotivværkstedet, ikke lader passere:
 
Øksnehallen har hos alle – men måske særligt hos os som arrangører af VISION – en ganske særlig hjerteplads. Det var her København blev defineret som modeby og historie (og ordrer!) blev skrevet. Mange af de etablerede nordiske modevirksomheder vi kender i dag blev skabt her, opbyggede et brand her og ekspanderede internationalt.” siger Trine Lindegaard, Brand Manager om lokationsskiftet.
 
RE-VISION ANNO 2014
VISION, der i år åbner på en søndag, har som følge af den nye lokation redefineret sine målesætninger for koncept og kvalitet.
At VISION er tilbage i Øksnehallen udløser en naturlig mulighed for at definere en styrket segmentering af VISION med inspiration fra stedets ånd. Vi har allieret os med stærke samarbejdspartnere indenfor kreativ udvikling, kultur, gastronomi og medier som vi vil realisere VISION i fælleskab med” forklarer Kommunikationschef Trine Fruergaard om udviklingen af messekonceptet.
Og netop det visuelle udtryk er i fokus på VISIONs genåbning i hjertet af Kødbyen: ”Mode findes i mere end hvordan vi klæder os – tendenserne reflekteres og inspireres gensidigt af vores livsstil, hvad vi spiser og hvordan vi indretter os. Nordisk mode opleves bedst i dens naturlige habitat – det er en vigtig årsag til at Københavns modeuge har sin berettigelse og det er netop det univers vi vil fremhæve. VISION skal være essensen af København og rumme det bedste af, hvad byen har at tilbyde.”  uddyber Fruergaard om eksekveringen af VISION SS15.
 
SS15: ”WE DO BUSINESS”
VISION SS15 åbner op til en kvalitetsoptimeret brandsammensætning, der skal definere genåbningen af platformen.
”Vi vil præsentere en modemesse med en større overvægt af nordiske, etablerede brands. Da VISION har særligt godt fat i de internationale indkøbere, giver det mening at vi først og fremmest er en nordisk messe. Derudover vil vi søsætte initiativer for at få flere nationale indkøbere til byen. siger Trine Lindegaard om brandsammensætningen i Øksnehallen.
 
Det er dog ikke hele arven fra Lokomotivværkstedet som bliver lagt på hylden i SS15:
Vi har en loyal kerne af udstillere, som har været med til at rådgive om - og udvikle den fremtidige messemodel. VISION er kendt for at levere, holde ord og for at være den messe i byen hvor der handles. Det er alfa og omega for os at skabe de optimale forudsætninger for, at vores kunder kan opleve vækst. Heraf hylder vi en ny begyndelse i Øksnehallen under temaet – missionen som vi deler med hele platformens aktører: WE DO BUSINESS” afslutter Lindegaard.
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Moderedaktionen Følg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen