Gør karriere til en fest! Der er SJOVT på toppen!

Læs om en ung iværksætter som vil fremad



3. december, 2013 - kl. 00:00
Forfatter: Moderedaktionen


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Han er blot 25år, han er iværksætter med stort I, han er hudplejeekspert, SEO-tryllekunstner, webdesigner, nyhedsbrevsguru, direktør.og så er han sjov...


Mads Timmermann har virkelig taget ordsproget "gør hverdag til fest" bogstaveligt, og har forvandlet karriere og direktørtitel - der ofte tilsidesættes med mange fravalg, hårdt slid, sorte rander under øjnene, sene nattetimer og ikke mindst kulde på toppen - til en fest.

Med stor energi træder Mads Timmermann altid ind på sit kontor og siger godmorgen til sine ansatte i hudplejefirmaet Danish Skin Care. Mads er ikke bare selv fyldt med energi og glad for at møde på arbejde, han er samtidigt en stor motivationsfaktor for sine kollegaer og menneskerne omkring ham. Mads tror nemlig på at alting bliver meget lettere med et smil - derfor startes dagen også med at skrue højt op for musikken og danse rundt med de ansatte. Dette forbi at Mads VED at når kroppen engageres, udløses positive hormoner i kroppen. Hormoner som både gør kollegaerne glade, øger effektiviten - og derved kommer kunderne til gode!


Den røde løber - starter alle kundemøder
For at starte et hvert kundemøde med et smil, så må alle, der træder ind på Mads' kontor, en tur henover den 3 meter lange røde løber. Endnu er ingen trådt ind på Mads' kontor uden at kommentere den flotte "velkomst", der er lagt ud til dem.

Det næste, gæster på Danish Skin Cares hovedkontor ser, er et par store sneakers i størrelse 58, der står på Mads' skrivebord - en sjov gimmick købt i New York, som fortæller at man aldrig skal gå i for små sko.


Energien og humøret er altid høj
Mads er konstant i gang med nye projekter og udvikling af nye hudplejeprodukter og ideer. I en skuffe på kontoret ligger bøtte efter bøtte med testudgaver af nye produkter, der er ved at blive udviklet.

Mads elsker sjov og fysisk udfoldelse! Især fordi det er et fantastisk energi-kick i en travl hverdag. Mads' motto er: "Der er ikke tid nok til alting, men der er altid tid til det væsentlige".

Netop derfor står der også en trampolin bagved Mads' kontorstol. En trampolin, som jævnligt bruges til tonerne af god musik - pop og disko, hører til favoritterne.

Og hvis man skal bruge tid på at være i fysisk topform, kan man jo lige så godt inspirere andre samtidigt. Derfor kan man nogle gange opleve Mads som en meget inspirerende bike-instuktør, når han arrangerer bike-events i Fitness World. Her sætter Mads stor fokus på humor, for at hjælpe deltagerne igennem de hårde timer.

Ellers, så bliver Mads glad hver gang hans telefon ringer. Ringetonen er nemlig et kæmpe latterbrøl, som blev optaget en dag da Mads og en af hans gode venner var ved at lave speaks til nogle videoer. Da der - midt i optagelsen - blev sagt noget som var meget sjovt, brød de begge to ud i latter. Og det er den - to-stemmige latter - som Mads har klippet sammen, og som han nu bliver i godt humør af at høre, hver han hans telefon ringer.

Mere energi fik hele Danmark d. 1. april 2013, da Mads tonede frem på tv-skærmen i mange danske hjem med bacon i hele ansigtet. Mads og hans kollegaer hos Danish Skin Care vil nemlig gerne gøre marketing og PR til noget der også underholder - og ikke kun informerer - modtagerne. 

Derfor havde Mads produceret en video, som selvfølgelig var en Aprilsnar, og som Go'morgen Danmark valgt at vise, da de gennemgik de sjoveste ting, som var kommet i medierne d. 1. april. Videoen "Baconmasken" var en meget humoristisk video om at man nu skulle bruge bacon mod tør hud - og var Danish Skin Care modspil på hele hestekøds affæren. Efterfølgende har filmen fået rigtig mange hits på YouTube. 


Hvem finder på at putte bacon i hele ansigtet? 
Hvem har en telefon, der har et stort latterbrøl som ringetone?
Hvem køber et par strl. 58 sneakers, bare for sjov?

Mød iværksætteren, Mads Timmermann

Danish Skin Care var længe en vision for Mads Timmermann. Som teenager, hjemme i Skørping i Nordjylland, var han meget plaget af bumser og uren hud. 

Når han taler om disse år i dag, kan man stadigvæk fornemme, at det ikke var let at være teenager og blive mobbet pga. sine bumser. Det var i løbet af disse år, at Mads begyndte at undersøge, hvordan man slipper af med bumser. Mads opdagede hurtigt, at det ikke kun gjaldt om at komme af med bumserne, men i lige så høj grad at forhindre at de kom igen.

Samtidigt med den spirende interesse for hudpleje havde Mads gang i sine allerførste iværksætterprojekter. I dag kigger han grinende tilbage på de tidlige teenageår, da han opkøbte mobiltelefoner, for at sælge dem videre og tjene lidt på det.

 

Grafisk tryllekunster, før Facebook og Smartphones
Kun 12 år gammel producerede og solgte Mads sit første website, hvilket førte til en læreplads som webdesigner og grafiker på et reklamebureau - hvor Mads sideløbende fik flair for hvordan brugerne handler på nettet og deler videoer, blogs m.v., en viden som den dag i dag stadig bruges hos Danish Skin Care.

Efter sin uddannelse til webdesigner og grafiker etablerede Mads sit eget webbureau. Herfra udviklede Mads Timmermann hjemmesider for en lang række større og mindre virksomheder. 
 
Mads' kamp mod hans akne var dog forsat ikke vundet - og når Mads har sat sig noget for, så bliver det gennemført. Mads afprøvede og testede en lang række af de hudplejeprodukter, der var på markedet - noget hjalp lidt på hans urene hud, andet var helt virkningsløst.

Mads fortæller selv, at han i en periode brugte 12 hudplejeprodukter dagligt, for at komme sine bumser og den urene hud til livs.

Det blev derfor hurtigt klart, at hudpleje var en besværlig proces. Ligesom det var meget svært at finde hoved og hale i, hvad der virkede - og hvad der ikke virkede. Så Mads måtte vide mere og gav sig til at studere hudplejeprodukter og deres virkning og tog samtidig en uddannelse til hudterapeut.

Samtidigt med at hudpleje optog mere og mere af Mads' tid, solgte han sit webbureau og kunne nu fokusere endnu mere tid og energi på at finde løsningen på akne. En løsning, som han idag glædeligt deler - sejren over sin egen akne kom nemlig kort efter at Mads selv begyndte at udvikle sine hudplejeprodukter og samtidigt omlagde sin kost. 


Passion, hudplejeekspert & Danish Skin Care
Ingen som møder Mads Timmermann er i tvivl om, at hans passion er hudpleje - eller rettere, at hjælpe andre til at komme deres hudproblemer til livs. Ligesom han selv er kommet sin akne til livs. En passion der voksede gevaldigt, da Mads begyndte at hjælpe venner og veninder af med deres akne.

Da resultaterne også begyndte at vise sig på hans venner og veninder, der glædeligt var testpersoner, så vidste Mads, at han var på rette vej.

For at sprede sine resultater og for at kunne hjælpe endnu flere, etablerede Mads i første omgang rådgivningssitet danskhudpleje.dk.

Herfra rådgav Mads, den hurtigt voksende læserskare, i korrekt hudpleje, og især at finde rundt i junglen af de mange hudplejeprodukter, der allerede var på markedet. Det blev dog hurtigt klart, at det blev sværere og sværere at finde produkter, som han med sin øgede viden, kunne stå inde for. 

Samtidigt var Mads i sin vejledning kommet ud for at måtte anbefale utroligt mange forskellige produkter, for at få tilført huden de mange forskellige ingredienser, der er nødvendige til en velplejet hud. 

Selvom mange firmaer slår sig op på den ene enkelte mirakelingrediens, så er det netop kombinationen af de mange forskellige ingredienser, der er del af løsningen. 

Mads var bestemt ikke glad for at skulle anbefale flere og flere hudplejeprodukter, fordi det ofte forvirrede læserne langt mere end det gavnede. Og hvem gider bruge alt sin tid på at pleje sin hud?

Mads Timmermann har nemlig altid selv været frustreret over den enorme mængde tid der går med masker, skrubbecremer, tonic, øjencremer osv. Ligesom Mads altid har været frustreret over den tilsvarende planlægning af hvor og hvornår - hver anden dag, engang ugentligt osv.

Samt hvorfor der skal så mange produkter til. Nogen mening gav det i hvert fald ikke, i forhold til den viden Mads havde tilegnet sig.
 

Danish Skin Care - intet hokuspokus
I 2009 tog Mads Timmermann en beslutning om selv at ville producere hudplejeprodukter. Hudplejeprodukter, hvor fokus skulle være på effektive produkter, uden alle mulige irriterende og skadelige stoffer for huden. 

Samtidigt skulle det være slut med hokuspokus markedsføring og mirakelingredienser. Fra sin læreplads på reklamebureauet havde Mads nemlig erfaret, at der bliver og kan gøres nærmest alt blot ved god billedbehandling - selv den værst ramte aknehud kan pludselig stråle.  

I forhold til de mange forskningsresultater, som Mads Timmermann havde læst og studeret om hudpleje, så gav alt dette hokuspokus markedsføring ingen mening. Nu vidste han jo, og havde selv oplevet, at det faktisk kunne lade sig gøre at komme akne til livs - blot ved veludviklede hudplejeprodukter.

Derfor bliver Danish Skin Cares hudplejeprodukter naturligvis fremstillet og udviklet ud fra offentliggjort forskning.

De første produkter kom på markedet i 2011 - sidenhen er det gået stærkt og Danish Skin Care støt vokset.

Næste skridt på eventyret er lanceringen af det internationale website -www.danishskincare.com. Hvad der kommer derefter, kan kun tiden vise... Én ting er i hvert fald sikkert. Mads Timmermann når sine mål! 
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Moderedaktionen Følg på:

 

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen