Bag om brandet: Filippa K - Førende skadinavisk modetøjsvirksomhed

Hør om Filippa Knutsson som hovedpersonen af brandet: Filippa K, og find ud af hvad der kendetegner en rigtig Filippa K mand?



30. juli, 2014 - kl. 00:00
Forfatter:


Synes godt om Modesektionen.dk

Del artiklen

Filippa K er et modetøjsbrand for både kvinder og mænd. Det er et brand med rod til det skandinaviske islæt som er grundlaget for dens design og ikke mindst eksistens.

BAG OM HOVEDPERSONEN OG BRANDET
Filippa Knutsoon er stifteren i samarbejde med Patrik Kihlborg. Sammen opstartede de brandet Filippa K i 1993, som hurtigt fik succes på det svenske, danske og norske marked.

Idégrundlaget for tøjet er inspiration fra hendes venner men samtidig også med reference til sig selv. Hun ser det nødvendigt, at fjerne alt det unødvendige, så kun det reneste og mest enkelte står tilbage. Dette er hendes hovedinspiration og indgangsvinkel til fremstillingen af hendes designs. I midten af kreativiteten bruger hun ofte sig selv som en distance til kreativitet, hvilket hun finder meget vigtigt. Filippa K´s filosofi er baseret på: simpelhed, kvalitet og styles.

Filippa K er mere en livsstil end det er et fashion brand. Brandet er bygget op om den tro, at fokusere mere på de enkelte behov, hvordan vi lever, samt hele atmosfæren, i modsætning til den overfladiske tilgang nogle brands lever efter. Hertil ser hun på den moderne mand og kvinde og bygger sit design ud fra det. Der hersker et ønske om, at kunden skal føle sig pæn, komfortabel og selvsikker i tøjet.

WARDROBE ESSENTIAL
Personligt synes jeg, at ideén og baggrunden for dette brand er enormt spændende, fordi det virker så jordnært. En af de fede ting ved brandet, er at deres tøj er unisex – dvs. at det både passer kvinder og mænd. Det skal samtidig siges, at opdelingen af herre og dame tøj stadig er at finde, men det at muligheden figurerer, gør det spændende og interessant selv at sammensætte det med sit eget tøj for at gøre det unikt. Filippa K har et udtryk der hedder ”Wardrobe essentials”, som betyder at hvis man forestillede sig, at man slet ingen tøj havde og skulle bygge en ny gardarobe op, ville man med få midler og få stykker tøj kunne få skabt mange forskellige kombinationer, som både ville kunne fungere til hverdag og fest, hvor tøjet stadig har det perfekte ”fit” og med en god kvalitet.
 
En anden ting, jeg synes er vildt fed, er den forståelse og kreativitet i at designe tøj, der skal kunne fungere i flere sæsoner, samtidig med at det er moderne. Hvem kender ikke det dilemma at skulle følge med tidens trends – Det kan ofte være umuligt både at have råd og tid til at købe alverdens trends. Dette synes jeg, gør Filippa K enestående fordi at modebranchen skifter lyn hurtigt. Grunden til at det fungerer for Filippa K, er at designet er så simpelt og ”rent”, som betyder at det kan bruges som basis i garderoben sammen med andre mærker og styles. 

DEN MODERNE FILIPPA K MAND
Beskrivelsen af den moderne Filippa K mand lyder som følgende: ”En mand som er afslappet og selvsikker. En mand som er åben og nysgerrig på livet. En mand som kan møde den selvstændige kvinde på lige vilkår” – Er du en moderne Filippa K mand? Min tolkning af dette er, at hvis du er en person som elsker enkelthed i et design og brand og kan du lide at være åben, for at inddrage tøjet i din livsstil og ikke mindst i din garderobe - så vil jeg med andre ord kalde dig for en ” moderne Filippa K mand”.

”Det er let at kombinere for at skabe en moderne garderobe som gør det moderne liv lidt lettere at leve” – Citat: Filippa K

Er du en travl mand som elsker fashionabelt tøj. Design der er rent og enkelt, samtidig med at tøjet sidder som syet til dig, og kan du lide den høje kvalitet er Filippa K lige noget for dig. Besøg bl.a. Nørregaard Clothes & Footwear, Viborg som forhandler brandet, eller besøg hjemmesiden: http://www.zalando.dk/herrer/filippa-k/
Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Følg på:

Vil du skrive for os?

Synes godt om modesektionen.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen